Ik heb een aantal jaar gewerkt bij Prénatal, dus echt een afgebakend project is het eigenlijk niet te noemen, maar dat maakt het wellicht nog interessanter.

Bij Prénatal kwam eigenlijk het hele Online marketing pakket wel aan bod. Mijn dagelijkse werkzaamheden waren niet alleen gericht op de strategie, maar ook op de uitvoering. Mijn werkzaamheden bestonden voornamelijk uit:

  • Het monitoren en bijsturen van SEA campagnes
  • De strategie rondom SEO en de uitvoering hiervan
  • De uitvoering van Affiliate marketing
  • De marketinginspanning analyseren, middels Google Analytics, om deze verder te optimaliseren.
  • Remarketing inspanningen aansturen en analyseren
  • CRO t.b.v. E-commerce en E-mail marketing campagnes
  • Usability testing d.m.v. klantonderzoek
  • A/B testen ten behoeve van diverse marketingkanalen
  • Beheer van verschillende online marketing tools
  • Optimalisatie van conversie attributie
  • Strategie bepalen rondom Programmatic Marketing
  • Aansturen van stagiairs op het gebied van online marketing
  • Het managen, up-to-date houden en maken van prestatieanalyses van de online folder
  • Het verzorgen van inhouse SEO copywriting workshops
  • Concurrentieanalyses
  • Beheer van het Online Marketing budget

Door de diversiteit aan werkzaamheden heb ik geleerd om goed en snel te schakelen en koppelingen te maken tussen de verschillende Online Marketingkanalen. Hierdoor sloten alle kanalen feilloos op elkaar aan.

Prénatal heeft in de periode, dat ik er werkzaam was, een flinke online groei doorgemaakt. Ik werkte in een team van 9 mensen (design, online merchandisers etc.). Samen hebben we gezorgd voor een omzetgroei van 20-30% per jaar.

× Direct contact via Whatsapp