Prijs: vanaf €600,- per persoon | 2 dagen + online terugkomsessie | Gewaardeerd met een 8,9

Google Ads training


In deze Google Ads training leer ik je hoe je middels betaald adverteren in de zoekmachine je SEA doelen kan behalen. Een doel kan bijvoorbeeld zijn om zo veel mogelijk klanten te werven of naamsbekendheid op te bouwen. We zullen de theorie, tijdens de training, ook in de praktijk toepassen. Hierdoor kun je meteen aan de slag met adverteren in de zoekmachine.

Deze training geef ik onder andere voor het opleidingsinstituut Beeckestijn als onderdeel van een Online Marketing training. Veel professionals hebben deze training met een goede waardering afgesloten en waren zeer tevreden. Wil je wat recensies zien? Bekijk dan mijn LinkedIn pagina en de recensies op Google mijn bedrijf.

Wat kun je na deze Google Ads training?

Een gestructureerd Google Ads account aanmaken

Een effectieve SEA strategie opbouwen

Een goed zoekwoordonderzoek doen

Een effectieve landingspagina maken

Je budget bepalen en effectief inzetten

Campagnes opzetten voor het zoeknetwerk

Je Google Ads prestaties monitoren en bijsturen

Je Google Ads campagnes optimaliseren en meer input genereren voor optimalisatie.

Inhoud van de Google Ads training

De Google Ads training bestaat uit 2 dagen training en een online terugkomsessie van 2 uur.

DAG 1: Basics en campagne maken

Vandaag leer je de basis van Google Ads en gaan we aan de slag met het maken van een campagne. Je leert o.a. wat Google Ads precies is, welke mogelijkheden zijn er, hoe zien advertenties eruit, hoe werkt de veiling, hoe maak je een zoekwoordonderzoek en we starten met het opzetten van een campagne. Er is genoeg tijd om naar jouw specifieke case te kijken. Het is niet nodig om een bestaand Google Ads account te hebben, maar het is wel handig.

  • SEA inleiding en basis
  • Google Ads campagne maken
    • Zoekwoordonderzoek
    • Alles wat je moet weten over zoekwoorden
    • Advertentiegroepen
    • Campagne instellingen. Wat kan er allemaal: o.a. budget bepalen en targeting opties bekijken.
  • In de praktijk aan de slag

DAG 2: Advanced Google Ads

In dit dagdeel leer je o.a. over onderstaande onderdelen. Uiteraard is het mogelijk om specifieke wensen te bespreken. Geef dit dan van tevoren aan of op dag 1.

  • Performance Max
  • Dynamic search ads
  • Campagnes optimaliseren en excelleren
  • SEA strategieën en customer journey
  • AI gebruiken voor Google Ads
  • Doormeten en rapporteren.

Terugkomsessie (online)

Tijdens de training heb je veel geleerd en je hebt tijd nodig om dit in de praktijk te brengen. We plannen samen een online terugkomsessie van 2 uur zodat jij nog genoeg tijd hebt om al je vragen te stellen over wat je in de praktijk hebt gebracht.

Locatie en aantal deelnemers

De trainingen kunnen plaatsvinden vanaf 1 persoon. Dit kan inhouse, maar ook online of op een andere (samen overeengekomen) locatie. Per training kunnen er maximaal 10 mensen deelnemen. Dit om de kwaliteit te borgen, aan ieders vragen toe te komen en om ruimte te geven om al je vragen te stellen. Benieuwd naar de tarieven? Kijk bij het kopje kosten.

Kosten

1-10 personen

€800,- per persoon (excl. btw & reiskosten)

Korting van 25% op de totaalprijs bij 5 of meer deelnemers. Bij 10 deelnemers betaal je €600,- p.p.

 

Duur

Per dag is de effectieve trainingstijd 6 uur. Een trainingsdag duurt 8 uur (waarvan 1 uur lunchpauze). Trainingstijden zijn samen te bepalen.

Voor wie?

De training is relevant voor iedereen die iets wil met Search Engine Advertising. Je weet wat Online Marketing en SEA is, maar je hebt nog geen of weinig kennis gemaakt met dit Online Marketing kanaal. Hieronder zie je wat specifieke voorbeelden.

  • De training is uitermate relevant voor startende Online Marketeers die willen weten hoe je zo goed mogelijk een zoekcampagne opzet en hoe je deze campagne optimaliseert.
  • Je hebt een eigen bedrijf en wilt weten hoe je beter kunt scoren met Google Ads.
  • Voor iedereen die een carrière binnen Online Marketing / SEA overweegt.
  • Je bent werkzaam bij een Online Marketing bureau als bijv. Social Media specialist en maakt binnen het bedrijf de overstap naar SEA.
  • Je bent Online Marketing Manager en hebt meer inhoudelijke kennis nodig om mensen binnen jouw team goed aan te kunnen sturen.
  • Je bent werkzaam aan de klantzijde en wilt meer kennis opdoen om jouw externe Google Ads specialist beter aan te sturen of om beter mee te kunnen sparren.
Beoordeling van de Google Ads training
  • 9/10
    Inhoud - 9/10
  • 8/10
    Docent - 8/10
  • 8/10
    Praktijkgerichtheid - 8/10
8.3/10

Kosten all-in

Open inschrijving:

€449,- per persoon
(excl. btw, minimum van 10 personen)

Inhouse:

€2499,-
(excl. btw & reiskosten, max. 20 personen)

Duur van de Google AdWords training

12 uur (4 dagdelen van 3 uur)

Doorlooptijd:    4 tot 6 weken

Inclusief

Bij open inschrijving: onbeperkt koffie, thee en water.

Doelgroep

MKB, ZZP en groot bedrijven.

Mogelijke locaties

Inhouse, online of op een overeengekomen locatie.

Trainingsmateriaal

PDF versie van de sheets en eventuele online documentatie

Certificaat

Bewijs van deelname (voorbeeld)

Referenties

Benieuwd naar referenties? Bekijk mijn LinkedIn– of Google review pagina.


Vragen over de Google Ads training?

Heb je een vraag over de training of wil je liever een Google Ads training op maat? Ik help je graag. Bel me op 06 244 54 254 of e-mail naar info@hummingbird-online-marketing.nl.

“Ik ben Cheryl, Online Marketing Specialist met ruim 16 jaar ervaring. Binnen deze 16 jaar heb ik diverse trainingen gegeven aan grote en kleine groepen en binnen verschillende lagen van de organisatie. De trainingen worden altijd als zeer positief ervaren met gemiddeld een 8,9 als cijfer. Dit komt door een duidelijke uitleg, structuur en goede toepasbaarheid in de praktijk”. Wil je meer over mij weten? Bekijk dan mijn over Hummingbird pagina.